20 Nisan 2012 Cuma

Ayten Alpman hayatını kaybetti


‘Memleketim’ şarkısıyla hafızalara kazınan sanatçı Ayten Alpman hayatını kaybetti. Caz sanatçısı Kerem Görsev, Alpman'ın kızıyla konuştuğunu belirterek üzücü haberi twitter hesabindan duyurdu.

83 yaşında olan ve 2004 yılında kalp krizi geçiren Alpman, bir süredir özel bir klinikte zatürree tedavisi görüyordu.


MÜZİKLE DOLU BİR HAYAT

1929 yılında İstanbul’da doğan Ayten Alpman, liseden sonra İlham Gencer'in solistlik teklifi ile İstanbul Radyosu'nda programa başlamış, daha sonra tanıştığı Arif Mardin’in teşviki ile caz türünü benimsemiştir.

1953 yılında İlham Gencer ile evlenen Alpman, 1959 yılında ilk plağı "Sayonara/Passion Flower"ı yayınlamıştır. 1963 yılında çalışmak için İsveç'e gitmiş, üç yıl sonra Türkiye'ye dönmüştür. Fecri Ebcioğlu'nun ısrarlarıyla Türkçe söylemeye başlamış ve ilk çalışması "İnan Bana / Ayrıldık Yalnızım" 45lik plak olarak yayınlanmıştır. Sezen Cumhur Önal ile birkaç 45'lik çalışması yapmıştır.

1968 yılında Ümit Aksu ile evlenmiştir. Fecri Ebcioğlu ile birlikte yaptıkları "Sensiz Olamam" ile ilk büyük çıkışını yapmıştır. 1972 yılında yaptığı ve sözlerini Fikret Şeneş'in yazdığı "Bir Başkadır Benim Memleketim" plağı pek ilgi görmemiştir. 1974 yılında Kıbrıs Çıkarması ile TRT'de "Memleketim" çok sık çalınmaya başlayınca, şarkı tekrar 45'lik plak olarak piyasaya sürülmüş ve büyük satış rakamlarına ulaşmıştır. Mireille Mathieu'nun Fransızca seslendirdiği bu şarkı Fikret Şeneş'in Türkçe sözleriyle adeta bir milli marş halini almıştır.

Wikipedia

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder