28 Ekim 2009 Çarşamba

Türk Popunda En İyi 100


Üzerlerinde yıllardır (aslında, kendimi bildim bileli) çalışıyor olduğum “Türk Popunun En İyi 100 Şarkısı” ve “Türk Popunun En İyi 100 Albümü” listelerini nihayet tamamladım. Üzerimden bir yük kalktı. Aynı duyguya, “Hafif Türk Pop Tarihi”ni yazıp bitirdiğimde de kapılmıştım; hoş bir duygudur, huzur dolu.
Beni bütün bunları yapmama-yazmama mecbur eden mi var? HAYIR! İçimden geldiği için, bunları yapmak istediğim için yapıyorum. Yaparken yoruluyor, bazen beziyor-burnumdan soluyor olabilirim ama genellikle mutlu ediyor beni bu yaptıklarım.
Aslında biliyorum; beni asıl mutlu eden, bütün bu yaptıklarımla benzerlerimi, yani koleksiyoncu-arşivci-müzik tutkunu kardeşlerimi mutlu edeceğimden emin olmam. Evet EMİNİM; yıllardır kurduğumuz bağlar, haberleşme ağı ve diğer hususlar, bundan emin olabileceğime inandırdı beni.
Ve biraz da “teknik bilgi”:
Listelere bakacak, onları inceleyecek olanların aceleci davranmayacaklarını umuyorum.
“Niye o yok, niye bu yok?” sorusu, elbette “mecburen” hep havalarda uçuşacak.
Listeleri yaparken, elbette, hem şarkıların hem de albümlerin iyi olup olmadıklarına dikkat ettim; en başta bu kıstas geldi.
Ama yalnızca bu kadar değil.
Yeni yollar açmış, yeni gelişmelere sebep olmuş, yani pop müziğimizi zenginleştirmiş olup olmadıklarına da dikkat ettim.
Bir şey daha; (başta “Best Of” ya da “Arşiv” albümleri olmak üzere) eski kayıtlardan toparlanmış albümleri hariç tuttum; bu tür albümler, (mesela İlhan İrem’in Diskotür tarafından yayınlanan “1973-1977” albümü gibi) ne kadar iyi olurlarsa olsunlar listenin dışında tutuldular.
Ve bütün bu nedenlerden dolayı, en en en nesnel işlerimden biri oldu bu listeler; “İlle de listede olmalı,” diye düşündüğüm bir ton şey giremedi mesela.
Zaten bir tek bana kalsa, bir “fanatik” olarak, listelerin yarısını Selda, Hümeyra ve Ajda Pekkan ile doldururdum; geri kalan yarısını da Mor Ve Ötesi, Rashit ve Aylin Aslım ile.
Neyse; sonuçlar söyle, ya da “Oscar goes to…”
EN İYİ 100 ŞARKI
1-Darbe/Mor ve Ötesi, Pasaj2-Yağmur/Erkin Koray, İstanbul3-Resimdeki Gözyaşları/Cem Karaca-Apaşlar, Türkofon4-Olsam/Ajda Pekkan, TRT5-Bahane/Sezen Aksu, DMC6-Bir Dünya da Bana Ver/Fikri Takbak, Balet7-Beni Benimle Bırak/Nükhet Duru, Yonca8-Affet/Umay Umay, Etno 9-Yaz Yaz Yaz/ Mor Ve Ötesi, İlk-M10-Harp ve Sulh/Nükhet Duru-Surp Vartanants Korosu, Ossi11-Fırtına/Rashit, Ada 12-Bambaşka Biri/Ajda Pekkan, Philips13-Bu Aşk Fazla Sana/Şebnem Ferah, Karma Müzik14-Mihrimah/Nur Yoldaş, Öncü15-Babalar Küçük Oğullarına Söylesin Diye/Hardal, Öncü16-Al Gönlümü Diyar Diyar Sürükle/Nükhet Duru, 1 Numara17-Ele Güne Karşı/Mazhar Fuat Özkan, Balet18-Aşık Değilsin/Sibel Gürsoy, Tempo 19-Hatıra Defteri/Nilüfer, CBS20-Yüreğine Al/Alpay, Class Müzik21-Altın Kafes/Selda, Yavuz22-Adım Kadın/Hümeyra, Yonca23-Kumsaldaki İzler/Selçuk Ural, Sahibinin Sesi24-Salak/Grup Çığrışım, Kent25-Canım Senle Olmak İstiyor/Özdemir Erdoğan, Hap26-Yalan/Candan Erçetin, Topkapı27-Kediler/Bülent Ortaçgil, 1 Numara28-Sensiz de Yaşanıyor/İlhan İrem, Yavuz 29-Mehmet Emmi/Edip Akbayram, Burç30-Ah Bir Joker/Mirkelam, İstanbul31-Hadi Buyur/Aylin Aslım, Pasaj32-Sorma/Ayşegül Aldinç, Bay Müzik33-Günaydın/Asya, Yaşar34-İstemeyerek/Serdar Ateşer, Kalan35-Tamirci Çırağı/Cem Karaca, Yavuz36-Hay Hay/Nazan Öncel, Hitt Müzik37-Gidemem/Sezen Aksu, DMC38-Seninle Bir Dakika/Semiha Yankı, Kervan39-Fabrika Kızı/Alpay, Disko40-1945/Sezen Aksu, Sembol41-İşte Öyle Bir şey/Erol Evgin, Ronnex42-Aşk Her Şeyi Affeder mi?/Özlem Tekin, Peker43-Ayrılanlar İçin/Timur Selçuk, Barclay44-Yanan Mum/Ayla Dikmen, Netfon45-El Olmuşum/Rojin, Sony&BMG46-1980/Sezen Aksu, Seyhan47-Gönül/Zerrin Özer, Kent48-Kibir (Yanmam Lazım)/Hande Yener, Erol Köse Prodüksiyon49-Kırık Kalp/Erol Büyükburç, Pathe50-Sessiz Bir Yer/Şenay, Kervan51-Ve Ben Yalnız/Gönül Turgut, Disko52-Yarının Şarkısı/Tülay German, Ezgi53-Beyaz Ev/Erkut Taçkın, Diskotür54-Hasret/Tanju Okan, Yonca55-Güller Ve Dudaklar/Gönül Akkor, Saner56-İmkansız/Grup Karma, Kent57-Kır Zincirlerini/Tarkan, İstanbul58-Hata Bende/Gökhan, Grafonola59-Asuman Pansuman/Mirkelam, Pasaj-DMC 60-Küçük Bir Aşk Masalı/Özdemir Erdoğan-Sezen Aksu, ÖE Müzik61-Bak Bir Varmış Bir Yokmuş/İlham Gencer, Odeon62-Nereye Payidar/Timur Selçuk, Yankı63-Sevemem Artık/Ömür Göksel, Yonca64-Yavaşça Yavaşça/Ay-Feri, Philips65-Yeter ki/Saadet Sun, Hop 66-Olmasa Mektubun/Yeni Türkü, Dost67-Böyle mi Başlar/Yeşim, Diskotür68-Neydi Neydi Ne/Semiramis Pekkan, Kervan69-Binboğanın Kızı/Barış Manço, Sayan70-Ve Ölüm/Üç Hürel, Diskotür71-Yumma Gözün Kör Gibi, Fikret Kızılok, Sayan72-Yeni Bir Dünya İstiyorum/Ali Kocatepe, Disko73-Kara Kara Badem Gözler/Zafer Banu Hülya, Yonca74-Ben Seni Sevduğumi/Kazım Koyuncu, Metropol75-Canım/Özcan Deniz, Spotek76-Bana Güzel Bir Şey Söyle/Asu Maralman, Sel77-Karar Verdim/Aylin Aslım, DMC78-Tek Başına/Ayten Alpman, Ses79-Onikiye On Kala/Nükhet Duru, DMC80-Sensiz de Yaşanırmış/Nesrin Sipahi, Odeon81-Ağlamak Geliyor İçimden/Modern Folk Üçlüsü, Polydor82-Ver Aşkını/Pakize Suda, Bip 83-Papatya/Teoman, İstanbul84-Sen Gidince/Beyaz Kelebekler, 1 Numara85-Ben de Özledim/Ogün Sanlısoy, Sony&BMG86-Neden Tuttun Elimi (Eski Bir Hikaye)/Füsun Önal, CBS87-Ne Zormuş Unutmak/Ali Atasagun, Ezgi88-Deli Etme Beni Aşk/Tülay Özer, Kent 89-İyi Düşün Taşın/Mavi Işıklar, Sayan90-Vefasız/Banu, Disko 91-Faka Bastın/Emel, Şahin Özer92-Sen İste/Ajda Pekkan, NVN93-Kardelen/Sezen Aksu, DMC94-Neler Olacak/Bendeniz, Neşe95-Son Verdim Kalbimin İşine/Seyyal Taner, Yavuz96-Belki Üstümüzden Bir Kuş Geçer/Yüksek Sadakat, DMC97-İki Gölge/Şehrazat, Odeon98-Dilek Taşı/Gülden Karaböcek, Elenor99-Küs/Hande Yener, Erol Köse Prodüksiyon100-Bu Son Olsun/Cem Karaca, Türkofon
EN İYİ 100 ALBÜM
1-Bir Nefes Gibi/Nükhet Duru, 1 Numara2-Büyük Düşler/Mor Ve Ötesi, Pasaj3-Beyhude/Hümeyra, Ada4-Sultan-ı Yegah/Nur Yoldaş, Öncü5-Bahane/Sezen Aksu, DMC6-Gidenlerin Ardından/Kızılırmak, Ses7-Canım Senle Olmak İstiyor/Özdemir Erdoğan, Hap8-Süperstar 2/Ajda Pekkan, Philips9-Benimle Oynar mısın?/Bülent Ortaçgil, 1 Numara10-Yüreğine Al (Küçük Bir Öykü)/Alpay, Class Müzik 11-7’n Bitirdin/Nazan Öncel, Avrupa12-Akdeniz Akdeniz/Teni Türkü, Safora13-Pop/Modern Folk Üçlüsü, 1 Numara14-Nereden Nereye!/Hardal, Öncü15-Gülümse/Sezen Aksu, Coşkun16-Ele Güne Karşı Yapayalnız/Mazhar Fuat Özkan, Balet 17-Mirkelam (İkinci Albüm)/Mirkelam, İstanbul18-Zafer Banu Hülya/Zafer Banu Hülya, Yonca19-Dünya Yalan Söylüyor/Mor Ve Ötesi, Pasaj20-Çapkın/Candan Erçetin, Topkapı21-Güzelleme/Ayşegül, Kalan22-Ölürüm Sana/Tarkan, İstanbul23-İstanbul Oda Orkestrası Eşliğinde Timur Selçuk/Timur Selçuk, Balet24-Sevgiliye/İlhan İrem,Yavuz25-Jan-Sızı/Rojin, Sony&BMG26-Avdet Seyri/Serdar Ateşer, Kalan27-Ağzı Bozuk Aşk Mektubu/Umay Umay, Etno28-Sen Mühimsin/Nilüfer, Yaşar29-Adam Olmak İstemiyorum/Rashit, Ada30-Mutlu Olmak İstiyorum/Mirkelam, Pasaj/DMC31-Melankoli/Nükhet Duru, 1 Numara32-Çifte Çitetelli/Selda, Majör33-Can Kırıkları/Şebnem Ferah, Pasaj34-Canını Seven Kaçsın/Aylin Aslım, Sony 35-Seni Seviyorum/Zerrin Özer, Kent36-Yan Yana Fotoğraf Çektirelim/Nazan Öncel, Hitt Müzik37-Neredesin Firuze?/Karma, Kalan38-Bezgin/İlhan İrem, Türküola39-Her Şeyin Bir Bedeli Var/Rashit, Sony&BMG40-Gül Kendine/Mor Ve Ötesi, Ada41-Kaplumbağaların Uykusuna Dek/Murat Kemaloğlu, Öncü42-Nereye Payidar/Timur Selçuk, Yankı43-Şenay/Şenay, EMI44-Körebe/Göksel, Sony&BMG45-Masum/Asya, Yaşar46-Nefes/Ayşegül Aldinç, Kiss Müzik47-Zaman Beklemez/Pinhani, Picatura 48-Aziz/Fuat Güner, EMI49-Uçtu Uçtu/Bulutsuzluk Özlemi, Ada50-Sevgiyle El Ele/Cenk Taşkan-Nükhet Duru51-Çağrı/Leman Sam, Ada52-Yeni Bir Gün/Barış Manço, Yavuz53-Anadolu Pop/Moğollar, Yavuz54-İkinci Yol/Karapaks, Paks Müzik55-Yoksulluk Kader Olamaz/Cem Karaca, Yavuz56-Karma/Tarkan, İstanbul57-O Gün/Ogün Sanlısoy, Sony&BMG58-Gündüz Gece/Sibel Gürsoy, Tempo59-Sokak Şarkıları/Yaşar Kurt, Boğaziçi60-Şarkılar Bir Oyundur-Bülent Ortaçgil İçin Söylenmiş Bülent Ortaçgil Şarkıları/Karma, Ada61-Gulyabani/Aylin Aslım, Pasaj 62-Yüksek Sadakat/Yüksek Sadakat, DMC63-Hayde/Kazım Koyuncu, Metropol64-Bir Demet Müzik/Banu, Balet65-Perdeler/Şebnem Ferah, Universal66-Kime Ne/Özlem Tekin, Peker67-Oyun/Ezginin Günlüğü, Ada68-Youh Youh!/Cemali, Klip Müzik69-Nazar/Kör Talih, Hammer70-Kan Kokusu/Mavi Sakal, Tümer&Tümer71-Nasıl Delirdim?/Hande Yener, Erol Köse Prodüksiyon72-Sevgiler/Zerrin Özer, Kent73-Ses ve Ayrılık/Özcan Deniz, Spotek74-Tut Beni Düşmeden/Kesmeşeker, Ada75-Müzik ve Ben/Gülden Karaböcek76-Göz Bebeğim/Ayla Dikmen, Coşkun 77-Yana Yana/Fikret Kızılok, Kalan78-İnandığın Masallar/Pinhani, Picatura79-Kıyamet Senfonisi/Almora, Eznora80-Teoman/Teoman, İstanbul81-Aradan Uzun Zaman Geçti/Maria Rita Epik, DMC82-Haziranda Ölmek Zor (Berivan)/Grup Yorum, Kalan83-Tılsım/Burcu Güneş, Erol Köse84-Belki Alışman Lazım/Duman, NR185-Aşk Tesadüfleri Sever/Müslüm Gürses, Pasaj86-Viya!/Kazım Koyuncu, Metropol87-Popçular Dışarı/Pentagram, Raks88-Uslanmadım/Levent Yüksel, ID İletişim89-Mansur Ark/Mansur Ark, Bay Müzik90-Güvercinleri de Vururlar/Selda, Majör91-Zamska/Bulutsuzluk Özlemi, Ada92-Ajda 1990/Ajda Pekkan, Emre93-Hayat?/Cemali, Universal94-Siyah Beyaz Masallar/Cem Köksal, Balet95-10 Mart 2007 İstanbul Konseri/Şebnem Ferah96-Beatles Alaturka/ D.E.F. Orkestra, İmaj97-Nem Kaldı?/Cem Karaca, Yavuz98-Serçe/Sezen Aksu, Kervan99-2023/Barış Manço, Yavuz100-Gelgit/Aylin Aslım, Power

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder